Fruita a Casa amb Antoni Miquel Gavaldà

16/09/2020

 

Sabem quins productes de temporada tenim a l’abast en cada moment de l’any? Sabem d’on ve la fruita i la verdura que comprem i mengem? La crisi sanitària de la Covid-19 ha fet variar hàbits i interessos a l’hora d’omplir el cistell de productes frescos?

Continuem la sèrie que vam començar fa uns dies amb una nova entrevista a una persona que coneix molt bé els gustos dels consumidors i consumidores i que aquests darrers mesos ha continuat a primera línia donant-nos servei: Antoni Miquel Gavaldà, de la parada Fruita a Casa del Mercat del Carrilet de Reus. Fa ja uns anys va obrir camí en la venda online a través el seu propi web i ara està també integrat a l'apartat de Mercats de Reus de la plataforma d'Ulabox.

 

D’on ens arriben les fruites i verdures de major consum?

 

AMG.— La procedència de les fruites i verdures de major consum a la nostra botiga és majoritàriament de producció pròpia o local, seguida de la nacional.

 

Quina presència té la producció local en l’oferta general?

 

AMG.— Pots trobar producte local de temporada fàcilment, i també producte nacional i estranger, depèn del producte.

 

Per què hi ha una oferta tan gran de productes que arriben de fora? Perquè els preus són més competitius?, per la capacitat de respondre a la demanda? la qualitat?

 

AMG.— La realitat és que el consumidor en general valora el preu i per això moltes vegades es decanta per productes d’altres procedències, que són de menys qualitat. De totes maneres cada vegada hi ha més consumidors que valoren i demanen productes nostres i de proximitat.

 

La demanda de fruites i verdures per part dels consumidors s’adapta als canvis estacionals, és a dir, als productes de temporada?

 

AMG.— Bé, en general el consumidor vol menjar de tot durant tot l’any i no té gaire idea de quins productes són de temporada.


Pel que fa a la producció ecològica, quina presència té al mercat? Anirà a més?

 

AMG.— La presència de producte ecològic és baixa, tot i que el consumidor en demana més que abans. Jo crec que el consum anirà a més i crec que tenim productors d’agricultura integrada local, que no és gaire coneguda pel consumidor i que caldria promocionar.


Quin impacte ha tingut la crisi de la Covid-19? Quin són els reptes que teniu sobre la taula?

 

AMG.— Amb el Covid-19 i el confinament va augmentar el repartiment a domicili de producte local i la venda online, però després del confinament les vendes s’han normalitzat. Sí que la gent prefereix el producte local, però realment no sé com acabarà tot això, és massa aviat per fer valoracions, el que està cla és que haurem de fer més promocions i publicitat perquè el consumidor conegui millor el que té a prop i sàpiga les raons per les quals el producte local majoritàriament és més car per a la seva butxaca i més barat per a la seva salut i per a l’economia del seu entorn.